Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategická desková hra s neurčitostí
Sova, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce řeší autonomní hraní hry Scotland Yard za využití metody strojového učení. Daný problém je vyřešen pomocí algoritmu Monte Carlo tree search. Algoritmus Monte Carlo tree search byl testován proti algoritmu Alfa-beta. Výsledky testování ukázaly, že navržený algoritmus je funkční, ale procento výher u algoritmu Monte Carlo tree search je nižší než u algoritmu Alfa-beta. Výsledkem práce je funkční verze systému, který hraje zjednodušenou verzi hry Scotland Yard autonomně. Dále práce obsahuje rozšíření hry Scotland Yard přidáním agentů a změnou parametrů. Rozšíření této verze pro algoritmus Alfa-beta nebylo úspěšné kvůli nedostatečné kapacity vlastních zdrojů. Naopak algoritmus Monte Carlo tree search se jeví v tomto ohledu úspěšnější.
Strategická desková hra s neurčitostí
Tulušák, Adrián ; Šimek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca rieši autonómne fungovanie hry Scotland Yard za využitia metód umelých inteligencií pre hranie hier a strojového učenia. Daný problém je úspešne vyriešený pomocou algoritmu pre hranie hier - Alfa-beta. Strojové učenie bolo riešené, ale nebolo úspešné najmä pre veľkú stavovú expanziu a pre nedostatočné možnosti vlastných zdrojov výpočtového výkonu. Riešenie pomocou algoritmu Alfa-beta bolo testované ľudským protihráčom a výsledok testovania ukázal schopnosť AI plnohodnotne konkurovať ľudskému hráčovi. Výsledkom práce je funkčná verzia autonómneho systému, ktorý hrá hru Scotland Yard v zmenšenej hernej ploche. Na základe experimentov so strojovým učením som navrhol niekoľko vylepšení, ktoré by v budúcnosti mohli viesť k funkčnému riešeniu problému strojovým učením.
Strategická desková hra s neurčitostí
Sova, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce řeší autonomní hraní hry Scotland Yard za využití metody strojového učení. Daný problém je vyřešen pomocí algoritmu Monte Carlo tree search. Algoritmus Monte Carlo tree search byl testován proti algoritmu Alfa-beta. Výsledky testování ukázaly, že navržený algoritmus je funkční, ale procento výher u algoritmu Monte Carlo tree search je nižší než u algoritmu Alfa-beta. Výsledkem práce je funkční verze systému, který hraje zjednodušenou verzi hry Scotland Yard autonomně. Dále práce obsahuje rozšíření hry Scotland Yard přidáním agentů a změnou parametrů. Rozšíření této verze pro algoritmus Alfa-beta nebylo úspěšné kvůli nedostatečné kapacity vlastních zdrojů. Naopak algoritmus Monte Carlo tree search se jeví v tomto ohledu úspěšnější.
Strategická desková hra s neurčitostí
Tulušák, Adrián ; Šimek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Táto práca rieši autonómne fungovanie hry Scotland Yard za využitia metód umelých inteligencií pre hranie hier a strojového učenia. Daný problém je úspešne vyriešený pomocou algoritmu pre hranie hier - Alfa-beta. Strojové učenie bolo riešené, ale nebolo úspešné najmä pre veľkú stavovú expanziu a pre nedostatočné možnosti vlastných zdrojov výpočtového výkonu. Riešenie pomocou algoritmu Alfa-beta bolo testované ľudským protihráčom a výsledok testovania ukázal schopnosť AI plnohodnotne konkurovať ľudskému hráčovi. Výsledkom práce je funkčná verzia autonómneho systému, ktorý hrá hru Scotland Yard v zmenšenej hernej ploche. Na základe experimentov so strojovým učením som navrhol niekoľko vylepšení, ktoré by v budúcnosti mohli viesť k funkčnému riešeniu problému strojovým učením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.